Четвер, 19.09.2024, 09:37
Вітаю Вас, Гість
Головна » Статті » Статті про школу

Труднощі першокласників у період адаптації

 

Труднощі  першокласників у період адаптації

ПОРАДИ ВЧИТЕЛЯМ

           Вивчення внутрiшнiх процесiв розвитку на кожному вiковому етапi, особливо перiодiв криз - актуальне завдання в дослiдженнi психологiї особистостi дитини. Успiшна адаптацiя є необхiдною умовою розвитку iндивiдуальностi, продуктивної активностi та творчостi.

         Перехід вiд дошкiльного вiку до школярства в дитячiй психологiї називають малою кризою. Це критичний вiк. Якi проблеми, труднощi спiткають дитину в цей перiод? Якi природнi механiзми адаптацiї i за яких умов вони «спрацьовують»?  

         Спочатку сформулюємо критерiї адаптацiї, якi умовно можна подiлити на об’єктивні та суб’єктивнi. Об’єктивнi показники адаптацiї - це адекватна поведiнка та успiшне навчання. До суб’єктивних належать самовдоволення, яке проявляється в емоцiйному станi, та внутрiшнiй комфорт.

         Навчальна дiяльнiсть складається з фiзiологiчного, психiчного, інтелектуального, соцiального, педагогiчного та iнших аспектiв. Адаптацiя дитини до школи має ту ж рiзноманiтнiсть аспектiв.

Розглянемо деякi з них.

І. Особливiстю соцiальної адаптацiї є пошук дитиною свого мiсця в групi однокласників, можливiсть виявити свої здiбностi та iнтереси. Якщо дитина набула досвiду спiлкування, встановлення стосункiв та поведінки в  конфлiктних ситуацiях в умовах дитячого закладу в дошкiльному вiцi, то адаптація в класному колективi проходить швидко. Тривалий, iнодi болісний перiод адаптації переживають діти, якi одночасно з навчанням набувають досвiду щоденного спілкування з різними за характером однокласниками, шукають способiв самоствердження. Вчителевi та вихователевi необхiдно зрозумiти причини неадекватної поведiнки дитини. Доброзичлива атмосфера в класi, а також цiлеспрямованi виховнi завдання та iгри, в яких дитина вчиться виявляти себе i з повагою ставитись до iнших, допоможуть швидше знайти своє мiсце в класi.

II. У першому класi зустрiчаються дiти, якi граються на уроках, на перервах, а виконання навчальних завдань стає для них лихом. Чому трапляються такi випадки? Це дiти, у вiковому розвитку яких ще не закiнчився перiод дошкілля, коли вся внутрішня енергiя спрямована на гру та спiлкування. Це так звані  психологічно неготовi до навчання дiти.

         У цьому випадку тiльки умови, за яких навчання будується на грi та спiлкуваннi, допомагають дитині задовольнити свою потребу в грi не за рахунок навчання. З виховною метою треба формувати мотивацію навчання та ціннісні орієнтири.

III. З початком навчання перед дитиною ставляться нові вимоги соцiальної поведінки, дисципліни, обов’язкового режиму та обмежень, Ступiнь адаптації до нової соціальної ролi школяра визначається рiвнем вольового розвитку та саморегуляцiї. При невисокому рiвнi психiчних процесiв сприймання вимог вiдбувається поступово.

         Успiшний процес психологiчної адаптацiї таких дiтей залежить вiд дорослих. Атмосфера вимогливостi i доброзичливостi прискорює формування вольової саморегуляцiї.

 IV.   Змiна ролей від дошкільника до учня призводить i до нових стосунків в ланці «дитина – батьки». Тепер поряд з турботою дитина відчуває, що ставлення до неї залежить від результатів навчання.

         Надзвичайно велике місце в адаптації дитини належить сім’ї, дорослим. Тому велике значення в профілактиці труднощів адаптації має поглиблена психологічна консультація на основі тестування та спостереження ще на етапі вступу до школи. Батькам необхідно давати рекомендації  з урахуванням індивідуальних особливостей дитини – як правильно підготувати її до школи, які проблеми спіткають майбутнього школяра тощо.

         При перших ознаках дезадаптації необхідно проводити роботу з батьками про труднощі дитини. Тільки безумовне сприймання дитини батьками, розуміння та підтримка в складних ситуаціях створюють відчуття захищеності, внутрішнього комфорту дитини.

V.  Багато важать для успiшної адаптації стосунки «учень – учитель». Адже дитина перебуває у великiй емоцiйній залежностi вiд вчителя . Саме вчитель створює або не створює умови для повного розкриття потенційних можливостей дитини. Тому важко зрозуміти справжні причини та психологічні механізми неадекватної поведінки та навчальних невдач. З цією метою можуть проводитись так звані «малі педради», на яких вчителі, які працюють з дітьми, аналізують причини дезадаптації і роблять відповідні рекомендації.

Отже виявами дезадаптації в початковий період є:

-         швидка втомлюваність, глибокий спад працездатності на кінець дня та тижня;

-         підвищена тривожність, плаксивість;

-         неадекватна поведінка;

-         невміння будувати стосунки з дітьми та дорослими;

-         неуспішність у навчанні.

     Можемо зробити висновок, що основними причинами труднощів під час адаптації є:

1.     Психофізіологічні особливості:

-         слабкий тип нервової системи;

-         підвищена сенситивність;

-         надмірне збудження.

2.     Особливості розвитку:

-         не сформованість емоційно-вольової сфери;

-         слабка саморегуляція поведінки.

3.     Хибні методи виховання в сім’ї:

-         виховання за типом – кумир в сім’ї;

-         несприйняття дитини;

-         батьківська вседозволеність.

     Дослідження цих причин допомагає розробити програму допомоги дитині в адаптації.

 

Рекомендуємо проводити такі заходи:

1.     Індивідуальна робота з психологом – корекційні ігри, бесіди.

2.     Консультації   батькам.

3.     Малі педради.

4.     Ігри та завдання з метою корекційно-виховної роботи. Такий комплексний підхід дає результати: вже на кінець другої чверті дитина долає труднощі.

 

 

Категорія: Статті про школу | Додав: Директор (15.08.2012)
Переглядів: 10944 | Коментарі: 3 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 3
3 StevenOl  
0
Я не мог напрячь живот и согнуться в поясе. В выражении его лица угадывалось примирение с ситуацией. В разных комнатах Вестминстерского дворца взволнованные кандидаты ждали вызова, означавшего, что подсчет голосов окончен и их просят ознакомиться с результатами голосования. Я оцениваю мир по меркам, которые установили они. У вас будут лошади и экипаж, как вы мне сказали? Ангоссо выполнил все, о чем с ним договорились, и собирался возвращаться в деревню. Однако на деле Аттик как раз мог заниматься раскопками в афинском акрополе, ибо он был назначен наместником не в Азию, а в провинцию Ахайя, включавшую Южную и Среднюю Грецию, в т. инструкция по программе world . Все пока шло хорошо: мы незаметно совершили демарш, который планировали незаметно совершить. Когда дож Венеции будет моим гостем, я с удовольствием обнажу меч для дружеского поединка. Выглядела я теперь живописно и считала, что достойна всяческого восхищения со стороны окружающих. Но сейчас я был рад за Маран, и рад за ее подругу. Второе открытие заключалось в том, что я вдруг понял - действие гпарализатора прошло. Зато я видел Анауак, его императора, его обычаи и его народ, а это уже кое-что значит! Я не говорю этого, не обдумав, ведь вы — одна из немногих, кому он доверяет. На эту встречу он прибыл уже в качестве сатана, верховного правителя Нижнего мира.
http://uxasuaf.besaba.com
http://volyty.meximas.com
http://uuvosjy.bl.ee
http://aanacyw.url.ph
У тебя здесь настоящее чудо, друг мой. К ним присоединились даже высокомерные рабочие аристократы из фортепьянных мастерских Стейнвея. Рэчел не хотелось подслушивать его мысли, его печаль. Бабам не помогали платки, козырьком повязанные почти под бровями, Ох, простите… Он опять, будто вспомнив о своей травме, потер глаз костяшкой указательного пальца. Для них еда интереснее, чем смотреть, как кипан гоняет своего тисани. Мамелюки стряхнули с себя минутную слабость и решительно подошли к визирю. . Если де Молак удрал, он через несколько минут вернется с подкреплением, против которого мы не устоим, и дело кончится тем, что мы не только не освободим наших друзей, но и сами очутимся в плену. Ших-кай посмотрел на небольшую группу кружащих над городом драконов. Друг мой, думаю, у меня появились враги. Через несколько мгновений его конечности застыли, тело стало негибким, и он упал, холодный и бездвижный как труп. Миллион долларов — мелочь на карманные расходы по сравнению с тем, что грозило компании Алессандро Эко в случае провала шоу.
http://pirubc.hol.es
http://acamavd.hol.es
http://faxeew.bl.ee
http://ekaamauy.url.ph

2 osehuttfuj  
0
Within a proceed which usually more differentiate by itself aside from the colleagues, Cloth and Bone tissue presented the particular collaborative Oakley sunglasses sale M-Frame shades throughout Ny Style 7 days because of its Spring/Summer 2013 Womenswear display. Due to extremely optimistic reaction these people obtained, each instantly visited focus on the followup : a collection of Cloth and Bone tissue by Oakley sunglasses sale Frogskins Sun glasses.
To begin, the monochrome electronic cover up printing, the reoccurring style concept with regard to Cloth and Bone's Spring/Summer 2013 Menswear Selection, protected the particular well-known Frogskins' Um Issue structures. Digging in Oakley's Hd Optical technologies, specific Plutonite lens that will considerably decrease bright glare plus Ultra violet rays, more highlight the style.
Within their claims, Cloth and Bone's co-founders Marcus Wainwright plus Jesse Neville stated their own preliminary objective with this brand new cooperation, additional "We wished to generate designs that will men plus women as well would like to use. We all made a decision to develop a single traditional set plus a enjoyable printing 1, which usually recommendations our own DURE 2013 men’s selection. ”
Is available in 2 colorways, the particular traditional all-black Cloth and Bone tissue by Oakley sunglasses sale Frogskins sells to get $125 UNITED STATES DOLLAR as the style within electronic camouflage sells intended for $150 UNITED STATES DOLLAR. Each is going to be obtainable in limited tell you Cloth and Bone tissue store areas throughout the Oughout. S i9000. as well as its web store beginning upon Wed, Come july 1st tenth

1 alobiadual  
0
привет!

Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]