Вівторок, 17.09.2024, 21:56
Вітаю Вас, Гість

    Основні напрями роботи вчителів початкової школи:  

1. Організаційну  та навчально – виховну роботу в 1-4 класах спрямувати на формування у молодших школярів вміння вчитися, основних компетентностей, яких потребує сучасне життя.

2. Забезпечити подальше становлення особистості учня, умови для його самореалізації та розкриття індивідуальних здібностей, приділяти серйозну увагу інтелектуальному, моральному і фізичному розвитку учня.

3. Методичну роботу спрямувати на методологічну переорієнтацію навчання, на розвиток особистості учня, на варіативність організації навчально-виховного процесу, уміння вибору інтерактивних технологій.

4. Зосередити увагу на підвищенні рівня навчальних досягнень учнів, зокрема грамотного, виразного, чіткого мовлення, мовчазного читання, уміння розв’язувати задачі.

5. Впроваджувати інноваційні технології в практичну роботу. Зосередити увагу на практичній спрямованості уроків, впровадженні прийомів диференційованого навчання, сучасних форм групової роботи.

6. Реалізувати вимоги державних стандартів початкової освіти щодо результативності навчання.

7. Формувати в учнів уміння самостійно виконувати завдання за алгоритмами та інструкціями, відпрацьовувати уміння наукової організації праці.

8. Зосередити увагу на каліграфії та культурі ведення учнівських зошитів.

9. Подолати авторитаризм у спілкуванні з дітьми.

10. Формувати у школярів науковий світогляд, розуміння людської свідомості й моралі, озброювати їх знаннями закономірностей розвитку природи і суспільства.

11. Набувати знання про природу, екологічну культуру, свій рідний край, бережливе ставлення до всього живого, що оточує нас.

12. Учити розуміти і цінувати твори мистецтва, пам’ятки історії, красу і багатство природи рідного краю.

13. Розвивати потреби у здоровому способі життя, фізичному та психологічному загартуванні, вироблення культурного і відповідального ставлення до свого здоров’я.

14. Розвивати потреби в творчій праці, діловитості, виховання дисциплінованості, організованості.

15. Удосконалювати роботу з творчо обдарованими дітьми.

16. Оволодіти нетрадиційними формами проведення уроку, застосовуючи інтерактивні технології.

17. Створити предметно-ігрові середовища для навчання дітей з 6-ти років на основі особистісно орієнтованої моделі навчання і виховання.          

  Наш навчальний заклад відрізняється постійною участю педагогів  у конкурсі «Учитель року». Троє вчителів стали переможцями районного конкурсу: 1998 р. Лавро О.І.-  ІІ місце; 2004 р. Войчук О.І.– ІІІ місце.

2006 р. Мороз Н.Ю. зайняла почесне І місце і була учасницею обласного туру.

 2008 р. Варакса Н.М. - учасниця заочного туру; 2010 р. Тодорова О.В. – учасниця заочного туру.

             Протягом багатьох років прослідковується тісний взаємозв’язок початкової школи та дошкільного навчального закладу. Це проведення районних семінарів, батьківських зборів, педагогічних рад, нарад при директорові.


      Школа служить лабораторією для відкриття унікального «Я» кожної дитини, допомагає усвідомлювати і розкривати учням власні можливості і потреби.


   Вже 3-й рік працює колектив за проблемною темою "Розвиток творчого потенціалу колективу через впровадження педагогічних інновацій в системі початкової освіти", основною метою якої є створення умов для розвитку гармонійно розвинутої особистості. Забезпечення реальних умов для повноцінного розвитку кожної особистості зумовило створення такої освітньо-виховної системи, за якої інваріантний компонент навчального процесу гармонійно поєднується з додатковими освітніми послугами, кількість і якість яких визначаються варіативним компонентом змісту освіти. Тому формування і впровадження шкільного компонента розглядаються як основна передумова виконання кожним учнем власних інтелектуальних, моральних та духовних завдань, зумовлених його можливостями, потребами, інтересами та здібностями. Щоб покращити навчання учня, вчителі урізноманітнюють види діяльності. За рахунок годин варіативного компонента читаються курси: логіка, індивідуальні та групові заняття з української мови, математики. З метою уникнення можливих перевантажень введені: поділ на 2 групи уроків іноземної мови.

             Досвід роботи вчителів школи, панораму творчих ідей укладено в збірку «Формування творчих здібностей учнів на уроках та в позаурочний час шляхом впровадження освітніх технологій». До даної збірки увійшли розробки творчих уроків вчителів початкових класів та вихователя дошкільного навчального закладу; позакласний захід з використанням інтерактивних форм та методів роботи.

             Системний підхід у практиці управління таким навчанням має на меті розвиток особистості, створення комфортних умов навчання, досягнення високих кінцевих результатів.

       

             Для реалізації мети нами розроблений алгоритм діяльності:

-         вивчення умов, необхідних для впровадження Програми «Творча обдарованість»;

-         оцінювання потенційних можливостей педагогічного колективу початкової школи;

-         формування змісту варіативного компонента;

-         прогнозування кінцевого результату;

-         моніторинг стану викладання, результативності варіативного компонента та його вплив на формування і розвиток творчої особистості.

         Контроль за роботою класів поєднує в собі як моніторинг якості освіти, так і випереджувальну організаційно-методичну допомогу, а також аналіз результативності роботи.

         Розглядаючи діяльність як базисну основу особистості, відзначаємо , що множення видів діяльності індивіда зумовлює не просто розширення їх «каталогу» - одночасно відбувається центрування їх навколо головних, пов’язаних інтелектуальною сферою. Чим краще навчається дитина, тим більше у неї поза навчальних інтересів.

         Три роки роботи над проблемною темою дають нам можливість говорити про доцільність і ефективність такої освітньої структури. Розширюється кругозір дітей, зростає їхній інтелектуальний потенціал та рівень естетичної культури, вирішена проблема раціонального використання вільного часу, позаурочна діяльність набула системних форм.

          Виховна робота в школі – цілісна структура, яка сприяє успішній діяльності вихованця. У школі при створенні такої системи, відбувається моральне становлення особистості, формування у них творчого мислення, відповідальності, активної громадянської поведінки.

           Програма «Чотирьох азбук» - це технологія організації виховного процесу в аспекті особистісно орієнтованого навчання та виховання; вона є засобом включення внутрішніх рушійних сил розвитку особистості.

          Головна мета цієї Програми, за якою працюють педагоги школи – створення умов ефективної  соціалізації; зміцнення психологічного, духовного, соціального й фізичного здоров’я; особистісної зрілості та життєвої компетентності дитини молодшого шкільного віку.

  


      Переступаючи поріг школи, вихованці школи мають змогу навчатися в гуртках різного профілю. Це – театральна студія гуртка «Ляльковий» (викладач Варакса Н.М.), хоровий гурток (викладач Єременко О.В.), гурток образотворчого мистецтва «Чарівний пензлик» (викладач Дубініна О.П.), хореографічний гурток «Ритм» (викладач Мороз Н.Ю.), гурток «Математичний» (викладач Губська Л.П.), гурток «Художнього слова» (викладач Лавро О.І.).

        На базі початкової школи проводимо Тижні музики, фізичного виховання, образотворчого мистецтва, художньої праці, місячники проведення уроків мови, математики, читання. Започатковано з минулого року проведення Декади педагогічної творчості вчителів початкової школи, під час якої проводимо конкурс конспектів уроків «Мій кращий урок», уроки творчості вчителів, які атестуються на встановлення кваліфікаційної категорії, панораму педагогічних ідей і знахідок, круглі столи з вихователями дитячого навчального закладу та вчителями Снігурівської районної гімназії.

             Стало доброю традицією проводити на базі початкової школи математичні олімпіади для учнів 4-х класів, математичні КВК для 2-4 класів, інтелектуальні турніри для учнів 4-х класів з рідної мови, турніри допитливих для учнів 2-3-х класів з української мови, свята: «День української писемності і мови», «Знай свої права, дитино!», «Бал ввічливості», «День матері», «Міжнародний День сім’ї», «Міжнародний День рідної мови», «День матері»; конкурсно-розважальні та інтелектуальні програми: «Розумники», «Перша гривня», тижні довкілля.

              Найважливіше у цій справі – особистість учителя, його вміння спілкуватися з дитиною, його живий приклад, авторитет.

             Кожен учитель не один рік працює над темою самоосвіти.

             В цій програмі передбачено безпосереднє залучення батьків до педагогічного процесу: практикуємо дитячо - батьківські дні «День відкритих дверей».

             Як свідчать результати педагогічних  обстежень, усі учні нашої школи навчаються успішно, тому що створені всі достатні умови, налагоджена система взаємодопомоги в навчанні, на заняттях, у кожній живій бесіді педагоги вчать дітей мислити, висловлювати свої думки, сміливі судження, обґрунтовані сумніви.

             Нагромаджений досвід такої роботи свідчить про значний позитивний вплив на розвиток та вдосконалення творчих здібностей учнів, їх потенціал, можливість реалізувати свої знання в навчальних і позаурочних ситуаціях, впевненість у собі, активну самореалізацію. Це наповнення шкільного життя особливим змістом та колоритом, яскравими барвами та почуттями. Це пробудження фантазії дитини, яка переростає у творчість, відчуття нею своєї значущості, усвідомлення того, що вона особистість. Індивідуальний та диференційований підхід до кожного дає можливість якнайкраще оволодіти теоретичними та практичними знаннями, підготувати себе до майбутнього життя.

          Про Снігурівську загальноосвітню школу І ступеня № 2 можна сказати словами В.Сухомлинського: «справжня школа – це багатогранне духовне життя дитячого колективу, в якому вихователь і вихованець об’єднані багатьма інтересами і захопленнями».