Четвер, 19.09.2024, 09:39
Вітаю Вас, Гість
Головна » Статті » Статті про школу

Психологічна підготовка дитини до школи

ПСИХОЛОГІЧНИЙ АНАЛІЗ ОСОБЛИВОСТЕЙ адаптації першокласників до школи
Опитувальник для вчителя
1. Батьки абсолютно усунулися від виховання, майже не бувають у школі.
2. При вступі до школи дитина не володів елементарними навчальними навичками (не вмів, не знав букви).
3. Не знає багато з того, що відоме більшості дітей його віку (наприклад, дні тижня, пори року, казки тощо).
4. Погано розвинені дрібні м'язи рук (труднощі з листом, неоднакові літери).
5. Пише правою рукою, але зі слів батьків є перенавченим лівшею.
6. Пише лівою рукою.
7. Безцільно рухає руками.
8. Часто моргає.
9. Смокче палець або ручку.
10. Іноді заїкається.
11. Гризе нігті.
12. У дитини крихка статура, маленький зріст.
13. Дитина явно домашній, потребує доброзичливої
​​атмосфери, любить, коли його гладять, обіймають.
14. Дуже любить грати, грає навіть на уроках.
15. Таке враження, що він молодший інших дітей, хоча за віком ним ровесник.
16.
Мова інфантильна, нагадує мова 4-5-річну дитину.
17. Надмірно неспокійний на уроках.
18. Швидко примиряється з невдачами.
19. Любить галасливі, рухливі ігри на перервах.
20. Не може довго зосередитися на одному завданні, завжди прагне зробити швидше, не дбаючи про якість.
21. Після цікавої гри,
фізкультурної паузи його неможливо налаштувати на серйозну роботу.
22. Довго переживає невдачі.
23. При несподіваному питанні вчителі часто втрачається. Якщо дати час на обдумування, може
відповісти добре.
24. Дуже довго виконує будь-яке завдання.
25. Домашні завдання виконує набагато краще класних (різниця дуже суттєва, більше, ніж у інших дітей).
26. Дуже довго перебудовується з однієї діяльності на іншу.
27. Часто не може повторити за вчителем
найпростіший матеріал, при цьому демонструє відмінну пам'ять, коли мова йде про цікавлять його речах (наприклад, знає всі марки машин).
28. Вимагає до себе постійної уваги з боку вчителя. Майже все робить тільки після персонального звернення.
29. Допускає багато помилок при списуванні.
30. Щоб відвернути його від завдання, досить найменшої причини: скрипнули двері, щось впало і т.д.
31. Приносить в школу іграшки і грає на уроках.
32. Ніколи нічого не зробить понад покладений мінімум: не прагне дізнатися щось, розповісти.
33. Батьки скаржаться, що з працею садять його за уроки.
34. Таке враження, що з працею вмощується за уроки.
35. Не любить ніяких зусиль, якщо щось не виходить, кидає, шукає якихось виправдань: рука болить і пр.
36. Не зовсім здоровий вигляд (блідий, худенький).
37. До кінця уроку
працює гірше, часто відволікається, сидить з відсутнім виглядом.
38. Якщо щось не виходить, дратується, плаче.
39. Погано працює в умовах обмеженого часу. Якщо його квапити, може зовсім "відключитися", кинути роботу.
40. Часто скаржиться на втому.
41. Майже ніколи не
відповідає правильно, якщо питання поставлене нестандартно, вимагає кмітливості.
42.
Відповіді кращі, якщо є опора на якісь зовнішні об'єкти (рахує пальці і т.п.).
43. Після пояснення вчителя не може виконати аналогічне завдання.
44. Важко застосовувати раніше засвоєні поняття, навички при поясненні вчителем нового матеріалу.
45. Часто відповідає не по суті, не може виділити головне.
46. Таке враження, що йому важко зрозуміти пояснення, тому що основні навички, поняття у нього не сформовані.
Робота вчителя з опитувальником.
При роботі з опитувальником вчитель на бланку
відповідей викреслює номери, в яких описані фрагменти поведінки, характерні для конкретної дитини.
Обробка результатів
Таблиця розділена жирної вертикальною лінією. Якщо номер викресленого фрагмента знаходиться зліва від лінії, при обробці зараховується 1 бал, якщо справа - 2 бали. Максимально можлива сума балів - 70. Підрахувавши, яку суму балів набрала дитина, можна визначити його коефіцієнт дезадаптації:
К = П: 70 х 100,
де П - кількість балів, набраних дитиною.
Показник до 14% є нормальним, дезадаптація відсутня.
Показник від 15 до 30% свідчить про середній ступінь дезадаптації.
Показник вище 30% - серйозний ступінь дезадаптації.
Показник вище 40% свідчить про те, що дитина потребує консультації психоневролога.
1. РВ - батьківське ставлення.
2. НГШ - неготовність до школи.
3. Л - ліворукість.
4. НС - невротичні симптоми.
5. І - інфантилізм.
6. ГС - гіперкінетичний синдром, надмірна розгальмування.
7. ІНС - інертність нервової системи.
8. НП - недостатня довільність психічних функцій.
9. НМ - низька
мотивація навчальної діяльності.
10. АС - астенічний синдром.
11. НІД - порушення інтелектуальної діяльності.
БЛАНК ВІДПОВІДЕЙ

 

 

1

 

 

 

 

РВ

 

 

2

3

4

 

 

НГШ

 

5

6

 

 

 

 

Л

7

8

9

10

11

 

 

НС

12

13

14

15

16

 

 

І

17

18

19

20

21

 

 

ГС.

 

22

23

24

25

26

 

ІНС

 

 

27

28

29

30

 

НП

31

32

33

34

35

 

 

НМ.

 

 

36

37

38

39

40

АС

 

41

42

43

44

45

46

НІД

 

Категорія: Статті про школу | Додав: Директор (15.08.2012)
Переглядів: 929 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]